LIPSTICK: Mai mult decât o culoare, o armă a seducţiei invincibilă de câteva... milenii

LIPSTICK: Mai mult decât o culoare, o armă a seducţiei invincibilă de câteva... milenii
Citeste mai mult despre: Estee Lauder, Leonard Lauder, Lipstick
Data publicarii: 22 Februarie 2009

Ştii cu siguranţă puterea pe care ţi-o conferă puţină culoare pe buze: îţi schimbă look-ul, te face mai sexy şi este, totodată, o armă a seducţiei. Suficiente argumente pentru a vrea să afli detalii despre regele machiajului - rujul.

Nu este un produs nou. Nicidecum. Istoria lui începe pe la anul 3000 î.H., în Mesopotamia. În acea vreme, femeile îşi colorau buzele cu un amestec din pulbere de argilă şi pietre semipreţioase. Egiptencele apelau la iod şi la coloranţi naturali obţinuţi din insecte uscate şi făcute pulbere. Cleopatra avea propria ei reţetă de „ruj”, obţinut din pulbere de scarabeu carmin, care conţinea un pigment puternic de culoare roşie.

Solzii de peşte din care se făcea un fel de pudră, care se aplica după ce buzele erau date cu un colorant natural, le confereau luciu acestora. Un fel de strămoş al gloss-ului!
Rujul a început să câştige popularitate abia în secolul al XVI-lea, o dată cu moda tenului palid, aproape alb, şi a buzelor roşu intens.

Culoarea se obţinea amestecând ceară de albine cu pigmenţi din plante; asta până la Expoziţia Universală de la Amsterdam din anul 1883. Atunci, doi parfumieri francezi au prezentat primele rujuri moderne preparate din grăsime animală, ambalate în hârtie de mătase de formă tubulară.

Mult mai târziu, în timpul celui de-al doilea Război mondial, comercializarea rujurilor a atins cote impresionate, deoarece femeilor începuseră să le placă să le copieze pe actriţele de film.

Dovadă a împortanţei şi puterii lui... economice (anual, se vând sute de milioane de rujuri în lume), lipstick-ul a ajuns să fie un produs de referinţă în obiceiurile de consum.

Primul care i-a conferi acest rol important a fost Leonard Lauder, preşedintele companiei de cosmetice Esteé Lauder, care a inventat şi termenul Lipstick index.
În mod paradoxal, în perioadele de criză sporesc vânzările de rujuri, deoarece, în ciuda tuturor relelor, femeile vor să fie (şi) mai frumoase. Este o realitate certificată de cifre: în săptămânile imediat următoare atacului terorist de la 11 septembrie, în SUA s-au dublat vânzările la rujuri.

Tu cum reacţionezi în perioadele de criză financiară? Dar în cele de criză sentimentală? Te machiezi mai mult?

 

Program Acasa TV
  • Miercuri
  • 06:00 Inima nu minte
    120 min
    08:00 Leylifer
    60 min
    09:00 Scrisoarea de adio
    60 min
    10:00 Nu-i nimeni ca mine
    60 min
    11:00 Stirile Acasa Actualitati
    60 min
    12:00 Esmeralda
    60 min
    13:00 Dragostea si banii
    120 min
    15:00 Stirile Acasa Magazin
    60 min
    16:00 Fata cu ochi de onix
    60 min
    17:00 Iubirea din mine
    120 min
    19:00 Inima nu minte
    120 min
    21:00 Leylifer
    60 min
    22:00 Scrisoarea de adio
    60 min
    23:00 Numele meu e Riza
    60 min
    00:00 Esmeralda
    75 min
    01:15 Leylifer
    60 min
    02:15 Sarutul otravit
    150 min
    04:45 Ce se intampla, doctore?
    30 min
    05:15 Stirile Acasa Magazin
    45 min
    06:00 Inima nu minte
    120 min
Modifică setările cookies