Dacă nu știi exact, află că există strategii pe care le poți utiliza pentru a evita capcanele obișnuite și pentru a-ți perfecționa abilitățile de luare a deciziilor. Luarea unor hotărâri mai rapide și mai bune te ajută să profiți de oportunitățile de afacer.
1. Reîncadrează problema
Să-ți faci o „copie de rezervă” este, uneori, cea mai bună modalitate de a merge mai departe. Când ți se prezintă o problemă, fă un pas înapoi și gândește-te la contextul său complet. Încearcă să vezi problema din cât mai multe perspective. Acest lucru te va asigura că nu accentuezi un aspect și le neglijezi pe altele. Începe prin a încerca să te gândești la cel puțin 3 moduri diferite de a privi problema.
2. Ia decizii bazate pe dovezi
Scopul managementului bazat pe dovezi este să folosească dovezi științifice, atunci când se iau decizii, mai degrabă decât să se încreadă pur și simplu în instinctele cuiva. Ca majoritatea oamenilor, probabil, ai tendința să-ți folosești judecata și să-ți bazezi deciziile pe ceea ce este familiar. Dar, experiențele pe care le-ai avut la alte companii sau în circumstanțe diferite s-ar putea să nu se aplice situației în cauză.
Folosește datele de performanță pentru a-ți sprijini deciziile. Obține cele mai recente și complete date posibile.
Când este sugerat un curs de acțiune, află pe ce se bazează și dacă este susținut de date.
Stabilește dacă strategiile de afaceri utilizate în mod obișnuit au funcționat într-o situație ca a ta. Se vor aplica și cazului tău particular?
Verifică dacă datele de afaceri pe care le întâlnești sunt actuale și obiective.
3. Obține o perspectivă exterioară ... dar ai încredere în tine
Obișnuiește-te să ceri altora informații și opinii. Fii deschis la minte. Obține o gamă largă de vizualizări, astfel încât, să poți vedea o problemă din cât mai multe perspective posibil.
Opiniile angajaților contează
Găsește modalități să încurajezi schimbul de informații în compania ta. Fii deschis la discuții simple și promovează o atmosferă în care oamenii pot fi direcți, chiar și atunci când adevărul este neplăcut. Utilizarea evaluărilor de performanță este o modalitate de a stimula aceste valori.
Fă față problemelor
Dacă vrei să consulți alte persoane în legătură cu o problemă, întâi de toate privește-o din cât mai multe unghiuri posibile, înainte de a vorbi cu ei. În acest fel, vei evita să fii limitat de interpretările și ideile lor. Încadrează problema în cât mai multe moduri, apoi, caută pe alții pentru a vedea dacă pot contribui la înțelegerea acesteia.
4. Dezvoltă un ochi pentru risc
Este posibil să te antrenezi în a căuta toate tipurile de riscuri. Ori de câte ori iei o decizie, întreabă-te: Dacă iau o decizie greșită, cum o voi ști? Chiar și un plan general bun va avea costuri și potențiale probleme. Solicită informații despre modul în care planul ar putea merge prost. Joacă-l pe avocatul diavolului si mergi, de principiu, pe cel mai rău scenariu. Examinează toate dovezile, atât rele, cât și bune. Nu subestima costurile și efortul necesar.
5. Adoptă soluțiile performante de Business Intelligence
Poți apela la o metodă foarte aplicată și eficientă pentru a afla răspunsuri complete la toate întrebările pe care și le pune un manager cu privire la afacerea lui. Soluțiile de business intelligence îți răspund și la întrebările pe care nici nu știai că le ai. Tablourile de bord, graficele, rapoartele și analizele de business intelligence se bazează pe aplicații software de afaceri de tip ERP, CRM, Retail sau HCM, din care își extrag datele.
6. Lasă greșelile din trecut
Oamenii au tendința de a face alegeri care să justifice experiențele din trecut, chiar și atunci când o decizie anterioară nu a funcționat așa cum au planificat. Pentru că, uneori, ai tendința să petreci timp și să cheltui bani rezolvând problemele din trecut, mai bine admite greșeala și mergi mai departe.
Adoptarea unor decizii solide înseamnă luarea în considerare a dovezilor disponibile, în acel moment. Uneori, contextul se schimbă și acea decizie nu mai este valabilă. Recunoaște că ai luat cea mai bună decizie posibilă, sub anumite circumstanțe, apoi, revezi situația pentru a observa dacă acum este necesară o altă decizie.
În compania ta, acordă timp recunoașterii angajaților care iau decizii bune pe baza unor dovezi solide. Totuși, nu te concentra exclusiv pe rezultate, deoarece această abordare poate încuraja angajații să perpetueze greșelile, continuând să încerce numai să le remedieze.
Fii decisiv și abordează cele 6 metode de mai sus care te vor ajuta să iei decizii mai bune pentru firma ta.
06:00 | Flori insangerate 120 min
|
---|---|
08:00 | Capcana razbunarii 60 min
|
09:00 | Familia 60 min
|
10:00 | Cabo, iluzii in Paradis 60 min
|
11:00 | Stirile Acasa Actualitati 60 min
|
12:00 | Amor real 60 min
|
13:00 | Evadatele 120 min
|
15:00 | Stirile Acasa Magazin 60 min
|
16:00 | Fata cu ochi de onix 60 min
|
17:00 | Sub semnul iubirii 135 min
|
19:15 | Flori insangerate 120 min
|
21:15 | Capcana razbunarii 60 min
|
22:15 | Familia 60 min
|
23:15 | Indragostiti din interes 60 min
|
00:15 | Amor real 60 min
|
01:15 | Capcana razbunarii 60 min
|
02:15 | Inima nu minte 180 min
|
05:15 | Stirile Acasa Magazin 45 min
|
06:00 | Flori insangerate 120 min
|