Fiecare proprietar trebuie să fie conștient că întregul imobil este o proprietate comună, gestionată prin intermediul unui administrator, persoană fizică ori juridică.
De regulă, această funcție este ocupată de unul dintre cei care locuiește în respectiva clădire, însă activitatea și implicarea sa sunt reglementate prin legea 196/2018 care precizează clar obligațiile persoanei desemnate să managerieze un imobil. Iată care sunt cele mai importante atribuții ale unui administrator de bloc:
Afișează lunar lista de venituri și cheltuieli a asociației
În fiecare lună, administratorul unui imobil are obligația de a calcula, întocmi și afișa la avizierul clădirii o listă cu veniturile obținute din exploatarea proprietății comune și cheltuielile de întreținere ale asociației de proprietari. Conform reglementărilor în vigoare, această listă trebuie întocmită în termen de maximum 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii.
Propune lucrări pentru întreținerea imobilului
Persoana desemnată să aibă grijă de bloc este cea care propune și supraveghează diferite lucrări având drept scop conservarea și întreținerea acestuia.
Administratorul este cel care efectuează formalitățile necesare în angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea sau reparația condominiului, derularea și urmărirea realizării acestor contracte.
Spre exemplu, în scopul creșterii siguranței în bloc, administratorul trebuie să inițieze propunerea de a monta interfon pentru apartament de la ElectraInstal.ro pentru a limita cât de mult posibil accesul străin în clădirea de locuințe. În cazurile de urgență, cu acordul comitetului executiv, acesta demarează executarea tuturor lucrărilor necesare protejării imobilului.
Efectuează activități de contabilitate și casierie
Una dintre atribuțiile principale ale administratorului este organizarea și conducerea contabilității în partidă simplă și activitatea de casierie.
Persoana desemnată de asociația de proprietari gestionează bunurile materiale și fondurile bănești, propune bugete anuale şi prognoze pe termen mediu în care trebuie să includă sumele achitate, lucrările de întreţinere şi lucrările de reabilitare şi îmbunătăţire, sumele necesare din fondurile asociaţiei, alte cheltuieli previzibile şi o estimare generală a cheltuielilor asociaţiei de proprietari.
Administratorul realizează lunar și depune semestrial, la secția specializată în sprijinirea și îndrumarea asociațiilor de proprietari pe a cărei rază teritorială se află blocul, situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv.
Gestionează fondurile constituite de către asociație
În cadrul fiecărui bloc este necesar să fie constituite diferite fonduri pentru bunul mers al tuturor lucrurilor. Astfel, administratorul gestionează fondul de rulment, fondul de reparații constituite la dispoziția asociației de proprietari sau orice alte fonduri create pentru activitatea comună a imobilului.
Asigură respectarea normelor de apărare împotriva incendiilor
Deoarece vorbim de o proprietate comună, administratorul se asigură, prin controale periodice, că proprietarii respectă normele generale de apărare împotriva incendiilor în cazul utilizării părților pe care le împart cu ceilalți locatari.
De asemenea, acesta trebuie să pună la dispoziția persoanelor din imobil și funcționalitatea permanentă, la gabaritele proiectate, a căilor de evacuare în caz de incendiu și a celor de acces, intervenție și salvare.
Administrează interesele proprietarilor în raport cu autoritățile publice
Orice acțiune derulată de instituțiile publice, care vizează și implicarea unui bloc, este gestionată de către administrator, în numele tuturor proprietarilor.
De pildă, în cazul în care autoritățile urmează să efectueze anumite lucrări pentru alimentarea cu utilități a clădirii sau modernizarea infrastructurii, discuțiile vor fi purtate cu administratorul imobilului, cel care ulterior le va transmite proprietarilor toate deciziile luate.
Notifică în scris restanțierii la plată
Aproape fiecare bloc întâmpină și probleme atunci când vine vorba de plata cheltuielilor lunare. În situația în care unul sau mai mulți proprietari nu-și achită obligațiile, administratorii trebuie să-i notifice în scris cu privire la restanțele acumulate la cheltuielile comune ale imobilului și să înștiințeze totodată și președintele și comitetul executiv al asociației de proprietari.
Administratorul unui bloc este cel care răspunde de buna funcționare a vieții în comunitate și de activitățile din condominiu.
Proprietarii au dreptul de a fi înștiințați cu privire la orice acțiune derulată în cadrul imobilului și, dacă constată că administratorul nu-și îndeplinește atribuțiile, se pot adresa președintelui, comitetului executiv al asociației de proprietari sau instituțiilor abilitate referitor la eventualele abateri de la folosirea normală a clădirii.
06:00 | Flori insangerate 120 min
|
---|---|
08:00 | Capcana razbunarii 60 min
|
09:00 | Familia 60 min
|
10:00 | Cabo, iluzii in Paradis 60 min
|
11:00 | Stirile Acasa Actualitati 60 min
|
12:00 | Amor real 60 min
|
13:00 | Evadatele 120 min
|
15:00 | Stirile Acasa Magazin 60 min
|
16:00 | Fata cu ochi de onix 60 min
|
17:00 | Sub semnul iubirii 120 min
|
19:00 | Flori insangerate 120 min
|
21:00 | Capcana razbunarii 60 min
|
22:00 | Familia 60 min
|
23:00 | Indragostiti din interes 60 min
|
00:00 | Amor real 60 min
|
01:00 | Capcana razbunarii 75 min
|
02:15 | Inima nu minte 180 min
|
05:15 | Stirile Acasa Magazin 45 min
|
06:00 | Ajutor, ma indragostesc! 120 min
|