Din moment ce vorbim aproape despre un monopol, orice schimbare asupra algoritmilor de sortare a rezultatelor se traduce într-un nou trend pe piața SEO.
Spre exemplu, de când boții lui Google au început să țină tot mai mult cont de indicatorii de User Experience, SEO a devenit, dintr-o activitate eminamente tehnică, una creativă, orientată către utilizatori.
Tocmai din acest motiv, tehnicile clasice de optimizare SEO, printre care folosirea repetată a cuvintelor cheie, crearea de backlink-uri și optimizarea meta tag-urilor, nu mai funcționează de unele singure.
În continuare, îți vom prezenta 3 strategii de optimizare SEO ancorate în prezent și care cu siguranță vor da roade și în anul 2020, dacă vor fi folosite și implementate ca la carte. Acestea sunt testate pe piața din SUA, acolo unde Google introduce prima dată cele mai multe dintre schimbări. Iată care sunt sugestiile noastre:
1. Publică studii, cercetări și alte tipuri de conținut specializat
Sfaturile de optimizare SEO din 2019 atrag atenția asupra unui conținut original, interesant și util pentru utilizatori, iar anul 2020 chiar plusează la acest capitol. Mai exact, ar trebui să te focusezi pe studii, cercetări și alte tipuri de conținut specializat, care să aducă date noi, eventual și interpretate.
Ideea din spatele acestei strategii de optimizare SEO este că, publicând un conținut original și extrem de atractiv, vei obține numeroase backlink-uri în mod natural. Spre exemplu, site-ul Backlinko.com, specializat în strategii de SEO, a publicat în 2019 cinci astfel de cercetări, strângând nu mai puțin de 2.243 de backlink-uri, 17.199 de share-uri și 202.345 de vizitatori.
2. Creează conținut vizual
Conținutul vizual, mai exact diverse tipuri de grafice, devine treptat la fel de important pentru optimizarea SEO precum conținutul video. De altfel, conform unui studiu citat de Backlinko, 87,5% dintre oamenii de marketing foloseau, încă de acum doi ani, conținut vizual în prezentările și articolele lor, iar, între timp, procentul a crescut. Dacă vei crea imagini grafice ușor de încorporat (embed) de către alte site-uri, mai mult ca sigur vei primi numeroase backlink-uri.
3. Elimină paginile zombi
Nu în ultimul rând, o strategie de optimizare SEO care funcționează întotdeauna este să elimini paginile zombi. Acestea sunt pagini cu valoare zero, care nu aduc niciun fel de informație relevantă utilizatorilor, dar nici boților lui Google.
Dacă site-ul tău conține doar câteva pagini zombi, nu este o problemă, însă, dacă acestea sunt de ordinul sutelor, cu siguranță îți vor influența în mod negativ poziționarea în motoarele de căutare.
Agenția britanică de marketing online Kazu a eliminat sau redirecționat peste 70 de pagini zombi de pe site-ul său, iar, în următoarea lună, traficul organic a crescut cu 16,23%. Același efect l-a experimentat și o agenție de turism, care a eliminat 50 de pagini cu conținut asemănător, crescându-și traficul organic din Google cu 36,9%.
06:00 | Flori insangerate 120 min
|
---|---|
08:00 | Capcana razbunarii 60 min
|
09:00 | Familia 60 min
|
10:00 | Cabo, iluzii in Paradis 60 min
|
11:00 | Stirile Acasa Actualitati 60 min
|
12:00 | Amor real 60 min
|
13:00 | Evadatele 120 min
|
15:00 | Stirile Acasa Magazin 60 min
|
16:00 | Fata cu ochi de onix 60 min
|
17:00 | Sub semnul iubirii 120 min
|
19:00 | Flori insangerate 120 min
|
21:00 | Capcana razbunarii 60 min
|
22:00 | Familia 60 min
|
23:00 | Indragostiti din interes 60 min
|
00:00 | Amor real 60 min
|
01:00 | Capcana razbunarii 75 min
|
02:15 | Inima nu minte 180 min
|
05:15 | Stirile Acasa Magazin 45 min
|
06:00 | Ajutor, ma indragostesc! 120 min
|