EXCLUSIV! Diana Dumitrescu - Jurnal de calatorie!

Data publicarii: 22 Iunie 2009

Diana Dumitrescu a petrecut o vacanta de vis in Singapore si Kuala Lumpur, de unde s-a intors cu multe experiente inedite si cu forte proaspete pentru rolul pe care o sa-l aiba in “Aniela”, primul serial romanesc de epoca, produs de Promance si difuzat din aceasta toamna ACASA.

Indragita actrita si-a facut timp sa tina un Jurnal de calatorie, EXCLUSIV pentru userii site-ului nostru. Multumim, Diana!
Iata minunatele ei impresii din vacanta de vis petrecuta cu iubitul ei, Ducu Ion.

Singapore - un oras superb, unde oricine si-ar putea trai vacanta de vis!

Am plecat la drum foarte emotionata. Nu stiam ce o sa gasesc acolo, cum o sa fie oamenii sau ce o sa vad. Dupa un drum lung si obositor am coborat din avion si imediat mi s-a asternut pe fata un aimbet imens. Nu imi venea sa cred ca prin tot aeroportul erau sute de orhidee albe ce iti incantau privirea sau cat de curat si organizat era totul. Iar cand am iesit din aeroport am descoperit o «jungla» de beton, cu cladiri inalte ce ating zeci de etaje, cu constructii impresionante, combinata cu o jungla reala de plante, tot felul de palmieri, frunze mari ce ating un etaj de bloc, flori din cele mai colorate si mai superbe, peste tot mirosea a menta si iasomie. Aveam senzatia ca visez!

In prima faza am fost foarte contrariata pentru ca nu vedeam pe nimeni pe strada. Mi-am zis ”este in regula, afara este foarte cald acum si probabil, dupa amiaza, pe la 5-6, sunt sigura ca o sa fie strazile pline”. Dar nu a fost asa, strazile erau aproape goale si in primele doua zile nu intelegeam nimic. Asta pana cand am descoperit: toate mall-urile, toate pietele erau unite de pasaje subterane, unde erau alte mall-uri, alte magazine...

Doamne Dumnezeule... oamenii de aici traiesc in doua lumi diferite din cauza caldurii permanente, a umiditatii (deoarece la 5-6 dupa amiaza sunt aceleasi temperaturi de 34 grade, cu real feel de 39 grade). Si-au construit o lume subterana unde mananca, fac cumparaturi, merg in cafenele... totul se petrece dedesubt! Este fascinant! Si asa se explica de ce femeile au pielea alba si de ce la calduri de 39 de grade le mai vezi cu cate un plovaras pe ele... din cauza aerului conditionat din lumea lor subterana.

Dar si lumea de deasupra este superba, poate chiar mai frumoasa, daca facem abstractie de caldura. Am vizitat China Town si am gustat mancarurile traditionale de acolo, care sunt delicioase si au niste arome surprinzatoare. Noaptea totul acolo se transforma in secvente din filme, cu multe lumini, oameni care se targuiesc, turisti ce fotografiaza tot ce le iese in cale, mii de statuete Budha, umbrele si evenataie...si multe alte obiecte care coloreaza tot mai mult acel colt mic de Singapore.

Am vizitat, de asemenea, Little India si am aflat ca acolo regele aromelor este chili-ul, care se gaseste pretutindeni, pana si in mall-ul lor. Apropo, mall-ul acela este deschis non-stop, dar sa nu va imaginati ca este chiar un mall modern, cu multe magazine, ci este un magazin imens, pe patru etaje, cu rafturi inghesuite ca la supermarket, unde gasesti orice, incepand de la medicamente pana la pantofi, genti, materiale, suveniruri s.a.m.d. Little India este un alt colt ce da culoare locului.

Am luat parte la o excursie “Night Safari” - o vizita la gradina zoologica in timpul noptii. Acolo chiar m-am simtit ca in jungla - lei, tigri, rinoceri, risi, zebre, toate animalele existente pe planeta cred ca erau acolo si totul parea atat de natural, nici nu ai fi zis ca este o gardina zoologica. Nu am putut face poze ca sa nu speriem animalele cu blitzul si sa nu devina agresive. Furnicari imensi au trecut la un metru distanta de noi, iar noi ne uitam si nu ne venea sa credem, totul era ireal de frumos.

Bineinteles ca ne-am facut timp si de cumparaturi, am vizitat Orchard Road- un bulevard imens, unde gasesti mall-uri imense, cu multe etaje in sus, dar si in jos, unul langa altul. Puteam sa ne petrecem toata vacanta acolo si tot nu am fi reusit sa intram in toate magazinele.

Am aflat despre Sentosa - o insula in apropiere de Singapore, transformata in parc de distractii si am hotarat sa mergem acolo. Desi puteam ajunge si cu masina, am ales telecabina si astfel ne-am clatit privirile cu niste privelisti de vis. Acolo am incercat cateva atractii de-ale lor, ne-am dat cu un fel de carturi, am vizitat “Underwater World”, am vazut un spectacol cu delfini si am facut “fish therapy and footmassage”, care presupunea sa iti introduci picioarele intr-un bazin, unde erau cateva sute de pesti mici, mici de tot care veneau instataneu la tine, senzatia era ca iti vibrau picioarele, dupa care erai asezat pe un scaun foarte confortabil si primeai un masaj la picioare foarte relaxant. J O experienta pe care nu o voi uita curand!

Tot la capitolul distractii trebuie sa amintesc “Clark Quay”, care este o cupola imensa sub care se gasesc cateva zeci de restaurante, baruri si cluburi unde intalnesti toti tinerii. Viata de noapte consta in locul acela, unde totul este colorat, luminos, galagios si vezi numai zambete si oameni care se distreaza. Poti sa mananci, sa bei ceva intr-un bar, sa stai de vorba la o teresa sau sa dansezi intr-un club, toate la o distanta de 2-3 minute una de cealalta.

“Esplanade” este un alt loc unde poti sa petreci mult timp, deoarece gasesti acolo sali de spactacole, mall-uri, terase pe malul raului, si o scena in aer liber, unde am asistat la un spectacol muzical si ne-am bucurat de priveliste..

Sunt foarte multe lucruri de facut, Singapore este un oras fascinant!

Kuala Lumpur, Malaysia- un oras al tocmelii si al religiilor

Dupa un zbor scurt de 60 de minute, lasand in urma cu parere de rau Singapore, am aterizat in Kuala Lumpur - un oras al tocmelii si al religiilor... Acolo te tocmesti pentru orice, dar mai ales pentru transportul cu taxiul, cat despre religii, acolo gasesti o multime de temple ce servesc religiilor precum: islamism, buddhism, confucianism, taoism, hinduism s.a.m.d. Am fost putin dezamagita la inceput, venind din Singapore - unde totul este curat, lumea zambeste frumos si este amabila.

Totusi, orasul are o frumusete aparte care te uimeste, aici intalnesti cladiri mici si joase, intinse pe terenuri imense, cu flori si verdeata, foste domenii britanice din vremea colonizarii, care au in spate atata istorie. Acestea contrasteaza puternic cu cladirile imense cu structuri si arhitecturi ultra moderne, cafenele moderne la colt de strada, dar si mall-uri uriase.

Primul punct de atractie turistica pe care l-am vazut (chiar din camera hotelului in care am stat) a fost “Petronas Twin Towers” - declarat cel mai inalt Twin Tower din lume. Ne-am petrecut sambata seara in clubul hotelului, situat la etajul 33, de unde am putut admira si fotografia “Petronas Towers”, dar ne-am si delectat cu o muzica placuta si o atmosfera speciala.

Si aici, in Kuala Lumpur, am vizitat faimosul cartier “China Town”. Obisnuita cu tarabele intalnite in Singapore, pline de statuete Buddha, evantaie si costume traditionale, aici am fost uimita si amuzata sa descopar ca peste tot se vindeau genti de branduri cunoscute, dar acestea erau fake-uri, bineinteles. Dupa ce am admirat aceste “bijuterii” ale China Town-ului din Kuala Lumpur, ne-am asezat la una din terasele de pe marginea strazii sa mincam si am fost din nou cuceriti de aromele si mincarurile traditionale chinezesti.

La “Batu Caves” am aflat cateva lucruri despre religia Hindusa, care din punctul meu de vedere, cere prea multe sacrificii si este foarte dureroasa, dar te poate fascina prin daruirea si pasiunea credinciosilor ei sau cu muzica si dansurile prin care acestia isi celebreaza divinitatile, cu respectul si omagiul pe care il aduc acestora urcind 272 de trepte in picioarele goale, infigandu-si o mica sulita in limba si prinzandu-si de pielea corpului mii de ace de care sunt agatate flori sau fructe. Totul frumos si dureros.

Cel ce patroneaza Batu Caves, prin statuia sa impunatoare de 40 de metri este Muruga - Lordul Subramaniam. Dupa ce urci cele 272 de trepte, descoperi o superba pestera decorata cu o multime de altare si statui ale divinitatilor hinduse. Batu Caves este gazda festivalului "Thaipusam” si an de an in perioada ianuarie - februarie ajung acolo peste 1,3 milioane de peregrinii si credinciosi, in fiecare zi.

Nu o sa uit intalnirea cu maimutele de pe treptele de la Batu Caves. Erau foarte simpatice, acceptau cu mare drag ceva de mancare de la tine, dar daca te apropiai prea tare deveneau agresive si te muscau.

Bineinteles ca ne-am facut timp si pentru ceva shopping si astfel am descoperit mall-urile din Kuala Lumpur, alte mall-uri imense, interminabile, unde ai fi putut gasi orice, de la haine de firma, bijuterii, diamante, pana la chilipiruri, suveniruri sau mancare.

Dupa ce am atins aceste cateva obiective turistice, inclusiv trei mall-uri, am luat un autobus « Hop-on/Hop-off » si am facut un tur al orasului. Am descoperit traditii sterse si modificate de vreme, revolutii si conducatori, un oras plin de istorie, in continua dezvoltare si modernizare, dar in acelasi timp intr-o continua lupta de a-si pastra ultimele ramasite de traditie si istorie bastinasa.

Program Acasa TV
    02:30 Intrebarea Mesei Rotunde
    03:30 Lectii de viata
    45 min
    04:15 Ce se intampla, doctore?